Încercaţi să citiţi repede şi apoi să rostiţi pe dinafară frazele de mai jos, alcătuite special pentru disciplinarea vorbirii. Puteţi organiza şi un joc împreună cu colegii, pe care îi veţi ruga să repete aceste “încurcături”, după ce le-aţi citit de două ori şi nu prea repede.
Căutaţi să culegeţi sau să creaţi alte asemenea expresii cu care vă puteţi amuza mai ales în timpul călătoriilor cu trenul, cu atocarul şi aşa mai departe.
Cere cei ce cer cerceii.
Şapte sape late jos şi-alte şaptezeci şi şapte de sape late-n spate.
Iapa sură intră-n șură la-ntorsatură cu-o trăsură cu răsură.
Străinul străbate strada, strecurându-se sub streşini, strănutând straşnic şi strident.
Luni, la lumina lumânării luminată de lună prin luminator, a licărit o luminiţă în lumina ochilor.
Capra calcă piatra, piatra crapă-n patru, crăpa-i-ar capul caprei cum a crăpat piatra-n patru.
N-am zis şi nici n-oi zice ce zici c-am zis; când oi zice chiar oi zice ca să zici c-am zis ce-oi zice.
Unde pui că puiul piuitor pe care-l pui rămâne unde-l pui dacă-l pui cum trebuie să-l pui, puişor.
Toţi întreabă şi se-ntreabă: de ce Nae, când întreabă, nu se-ntreabă; fără treaba de ce-ntreabă, sau vrea să se afle-n treabă?
Prepeliţă pestriţă cu 12 pui pestriţi; e pestriţă prepeliţa pestriţă, dar mai pestriţi sunt puii prepeliţei pestriţe.
Recunosc, cunosc o cunoştinţă cunoscută pentru recunoştinţa purtată cunoştinţei cunoscutului nostru.
S-a-ntâmplat o întâmplare întâmplătoare pe stradă. Întâmplării, când tâmplaru-a dat cu tâmpla-n tâmpla tâmplăresei, tâmplăreasa se-ntâmpla să fie în tâmplărie.
Ce ai spus ,tu ca am spus eu, ca a spus acela nu știu ce ,nici nu am spus și ai spus ca am spus dacă as spune ce ai m ai spune?
Se repede repede pe Repedea să repare reperele respinse la recepție, repere repetat respinse și reparate.