Testul de inteligență din 1952: întrebări pentru copiii de 11 ani

0

Un test de inteligență pentru copii din 1952, descoperit de un fost profesor britanic, demonstrează că în prezent testele care determina coeficientul de inteligență au devenit mai uşoare.

Un fost profesor englez, pe nume Geoff Dunn, a descoperit în lucrurile sale mai vechi un test „11-plus” care era folosit pentru a se determina dacă un copil de 11 ani din Marea Britanie trece la următorul nivel în şcoală.

Conform mai multor profesori britanici, în zilele noastre, testele s-au simplificat cu mult şi nu mai arată adevărata valoare a IQ-ului unui copil.

Iată testul pentru copiii de 11 ani din 1952.

  1. „Foamea” este pentru „mâncare” ceea ce este „setea” pentru… îmbrăcăminte, odihnă, tutun, căldură sau apă?
  2. „Băiatul” este pentru „fată” ceea ce este bărbatul pentru… adult, copil, părinte, femeie sau băiat?
  3. Subliniază cuvântul care este diferit de celelalte: vară, martie, aprilie, august, mai.
  4. Care este a patra literă din numele zilei care urmează după marţi?
  5. Tom are 11 ani iar sora lui are şapte. Câţi ani au trecut de când Tom a avut dublul vârstei surorii lui?
  6. Dacă WFLKY înseamnă „MASĂ”, folosind un cod bazat pe alfabet, ce înseamnă LYFW?(If WFLKY means TABLE using a code based on the alphabet, what does LYFW mean? – nu are echivalent în limba română, fiind o întrebare al cărei răspuns este valabil doar în limba engleză)
  7. Dacă mâine este luni, ce zi a fost înainte de ieri?
  8. Subliniază antonimul cuvântului „mândru”: prostuţ, slab, umil, temător, neimportant.
  9. Care este cea mai comună literă a cuvântului „contaminare”? (What is the most common letter in the word C O N T A M I N A T I O N?)
  10. Se dau patru fete: Margaret, Betty, Dorothy şi Katherine. Din acestea, doar Dorothy şi Margaret pot înota. Doar Betty şi Dorothy nu pot merge pe bicicletă. Doar Katherine şi Betty joacă hochei. Cine poate înota şi merge pe bicicletă?
  11. A=1, B=2, C=3, D=4, E=5. Dacă înmulţim A cu D şi împărţim la B, care literă reprezintă răspunsul?
  12. Subliniază cuvântul din paranteză care înseamnă acelaşi lucru sau foarte asemănător cu „a aduna” (a lua, a colecta, a căuta, a câştiga, a păzi).
  13. Subliniază antonimul cuvântului „modern”: ieftin, repede, important, antic, decăzut.
  14. Prin schimbarea ordinii a două cuvinte din această propoziţie, ea va avea sens. Subliniază cele două cuvinte: Aceste distracţie sunt o teste foarte bună.
  15. Subliniază cuvântul din paranteză care completează cel mai bine seria de cuvinte: minut, oră, zi (timp, săptămână, milă, secundă, noapte).
  16. Completează seria prin adăugarea a două numere: 20, 19, 17, 14, … , … .
  17. Subliniază trei lucruri care sunt asemănătoare: limonadă, prună, sămânţă, livadă, măr, floare, portocală.
  18. Alege două cuvinte din paranteză pentru ca propoziţia să aibă sens: Aşa cum frigul este pentru degerături, aşa şi … este pentru… (insolaţie, gripă, nor, căldură, toamnă, accident).
  19. Jack are acum 16 ani. Acum patru ani era de două ori mai în vârstă decât sora lui. Câţi ani avea Jack când s-a născut sora lui?
  20. Dacă BFTOC înseamnă „LALEA”, ce înseamnă CFCOT? (If BFTOC stands for TULIP what does CFCOT stand for? – nu are echivalent în limba română, fiind o întrebare al cărei răspuns este valabil doar în limba engleză)
1- apă, 2 – femeie, 3 – vară, 4 – R, 5 – 3, 6 – BEAT, 7 – vineri, 8 – umil, 9 – A, 10 – Margaret, 11 – B, 12 – a colecta, 13 – antic, 14 – distracţie – teste, 15 – săptămână, 16 – 10 şi 5, 17 – prună, măr, portocală, 18 – căldură şi insolaţie, 19 – 6, 20 – PUPIL.

Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?