„Nu manelele e devina”

33

Nu este scris în glumă! Și nu este singurul!

 

33 de comentarii

  1. This is fun. In mod tragic pentru analfabetism nu manelele "e de vina" ci educatia, sau mai corect, lipsa ei.

     (0)
     (0)
  2. eu sunt socata de ce scrie inainte de partea cu manelele e 'devina'. cred ca as putea sa trec peste aceasta 'scapare' daca nu as fi absolut orbita de chestiile scrise inainte... mult spus scrise. ca mai si gandesti cand scrii. chestiile. punct.

     (0)
     (0)
  3. @richie...Ma râcâie ce spui tu...O fi adevarat, o fi fals? Nu mereu gasesti adevarul in jurnale de doi penny !!!

     (0)
     (0)
  4. @Zina corect. si nu numai manelele "e muzica proasta" ci in general muzica din zilele noastre si toate porcariile promovate la televizor si peste tot.

     (0)
     (0)
  5. Nu, manelele nu au nicio vina. Dar intimplator, absolut intimplator, toti cei care adora manelele scriu precum Guvidu.
    In rest ...dupa cum spunea cineva mai sus vinovata e RRomania!

     (0)
     (0)
  6. Macar dpdv logic nu greseste: INTR-ADEVAR preferinta pt manele nu are cum sa determine lipsa de educatie/cultura - doar se asociaza foarte bine, "se asorteaza"...

     (0)
     (0)
  7. "NU manelele e devina" =)))) deci tipul e mortal eu am gasit cel putin 12 greseli in toate cele 6 randuri =)) Tineti minte..."nu manelele e de vina, noi sant in culti, ei este destebti, numa noi santem prosti ca ascultam de DEX-ul asta...." :))))

     (0)
     (0)
  8. " manelele e de vina " , dar mai vinovati sunt cei care le difuzeaza, la tv, radio, etc ! Sa fim seriosi ... , vecinu de sus, suparat asculta " of viata mea ", vecinul din dreapta fericit ca a castigat 10 roni ... " baga " o manea cu " sefu banilor " la semafor un bmw decapotabil cu 2 " bastani " in fata si 2 copii in spate .... ghici ? .... manele .... Eu nu ascult manele, dar ma lovesc de ele peste tot ! Deci ... toti " ascultam " manele 😀 gresesc cu ceva ?

     (0)
     (0)
  9. @iulian...Nefolosind susnumitele dopuri vei fi partas la distribuirea manelelor involuntar.
    Simfonia a V-a, nu o poti memora, in schimb, "au viata mea" o vei fluiera in tramvai aducand alti adepti inculturii, fara ca macar sa vrei asta! 😉

     (0)
     (0)
  10. nu mai vorbi-ti de rau de manele ca este oameni ca re chear nu asculta maneke si scrie ma-i rau ca ce-i ca re le place acest gen de muzica.
    Textul de mai sus este o gluma, evident, dar ceea ce vrea sa transmita este perfect adevarat. Am intalnit persoane, in special fete, care ma uimesc prin contrastul care apare in momentul cand deschid gura sau, mai rau, incearca sa scrie. Diferenta dintre aparenta si esenta este uluitoare si nu mica mi-a fost mirarea sa descopar oameni care, desi nu aveam mari asteptari de la ei, mi-au demonstrat ca stapanesc bine limba materna. Parerea mea este ca nu manelele sunt cauza semianalfabetismului clasic romanesc, ci educatia precara si lipsa de interes generala fata de corectitudinea scrierii si vorbirii frumoasei noastre limbi. Asa cum spunea si VictorCh, manelele doar se asorteaza foarte bine cu lipsa de educatie, ceea ce mi se pare normal atata timp cat acest gen de muzica a fost creat (cred) de o comunitate in care educatia este (inca) la un nivel minim. Sa scrieti bine!

     (0)
     (0)
  11. @Jhonas...Nu fi misogin! Nu cred ca sexul frumos, (asta ca sa nu ii spun "slab"), greseste mai mult, din punct de vedere lingvistic si gramatical, decat sexul "urat",(asta ca sa nu ii spun "tare") Poate esti la varsta cand cauti defecte doar celor ce nu sunt egali cu tine...Suntem toti egali, ba chiar sunt situatii cand "ele sunt mai egale decat noi" !
    N.B. Vezi acest site.. cate fete DOXATE, care pot da lectii "hominizilor"
    Iti urez sa scrii corect si din punct de vedere gramatical si din punct de vedere uman.
    La buna vedere !

     (0)
     (0)
  12. La fel de bine am putea spune ca si muzica rock, folk, pop, ..... etc, cauzeaza grav sanatatii si educatiei ?Nu cred. Eu cred ca important este nivelul de educatie al interpretului, care apoi influenteaza direct publicul prin muzica si versurile sale.Pe scurt canti analfabetismul provoci analfabetism, canti incultura ai inculti, canti vulgar ai ....... parte de un public iubitor de manele.

     (0)
     (0)
  13. rroman manelist pe

    Asa ie frate! Nu manelele ie de vina. Ie de vina aia de nu le asculta tare sa dea basu'. Sa sparga geamu'. Lu' vecinu'. Care asculta la guristele alea... zii, cum le cheama... zi sa-i zic.... alea... le stii matale!
    Io sint innebunit dupa manele.
    Mi-am si scris pe masina, mare, ca sa vaza tot prostu':

    MANELELE I-E VIATA MEA!

     (0)
     (0)
  14. Alexandru M. pe

    Nu stiu daca sunt manelele de vina pentru educatia slaba sau educatia slaba e de vina pentru ca se asculta manele, am impresia ca se atrag si se sustin reciproc. Ideea e ca ne prostim, ca romani, pe zi ce trece, in mare parte datorita promovarii non-valorilor si a distragerii atentiei de la adevaratele probleme.
    Mijloacele mass-media sunt invadate de titluri in genul "UITE AICI!" "EXCLUSIV!" "INCENDIAR! NU PUTEA SA O FACA MAI BINE!", combinate cu "Bianca si Bote s-au impacat!", "Liviu Varciu si Daniela sunt din nou impreuna!" etc. Acestea sunt problemele nationale care ne framanta pe noi, alaturi de stirile de la ora 5, in detrimentul unor emisiuni educative sau de cultura. Nu stim cine e Dumitru Prunariu sau Nicolae Iorga, dar despre Liviu Partu cunoastem si la ce ora isi bea cafeaua. Planul de indobitocire a populatiei merge perfect.
    Apropo de indobitocire si clasa politica, ne place la nebunie sa ne victimizam ("Uite cat de amarati suntem noi din cauza politicienilor", "Cat ne mai fura hotii din Parlament" si "Ce bine era pe vremea lu' Ceasca"), pentru ca la primele alegeri sa ne cumpere votul cu o sticla de ulei, o punga de zahar, un pix, un magnet de frigider, o manea...si o luam de la capat, inca 4-5 ani.
    Scoala, o utopie. Desi nu te pregateste nici pe departe pentru viata, pentru relatiile inter-umane, iar 90% din informatie este de umplutura, absenta scolii se traduce prin cele discutate mai sus: nestiinta de a scrie, neputinta de a vorbi corect niste fraze esentiale ("E scumpe, fa!"), absenta bunului-simt si a bunelor maniere, indobitocire in masa. Bacul: un dezastru care confirma involutia noastra de la an la an. Clasa a VI-a ("A şasa", pentru fanii lui "Şasă cai frumoşi") te invata cum sa faci conversia in baza zece si e foarte utila si usor de folosit cand incerci sa faci trecerea de la leii vechi la cei noi: tai 4 "Zerouri". Insa raman perplex sa constat ca atunci cand le spun oamenilor "O suta cincizeci de lei", ei se opresc o clipa, proceseaza doua secunde, apoi se uita in ochii mei cu o inocenta de copil de 3 ani si dau replica: "Adică...o sută cinzeci de mii sau un milion cinci sute vechi? Că încă nu le am cu leii ăştia noi" sau imi dau 15 lei fara sa mai intrebe. Dupa 8 ani de folosire a leilor noi! Vorba aia: "I-ei bacu', nu ie-i bacu', semintele acelasi gust are".
    O oarecare parte din vina o au si parintii, care nu mai ofera educatia necesara (atat cantitativ, cat si calitativ) si isi lasa copiii, fara a vrea, la dispozitia anturajului (cel mai adesea este cel mai prost), a televizorului, a internetului etc.
    Concluzia o tragi singur. Deschide fereastra: caini, manele, cersetori, injuraturi, scuipat, gropi, bisnitari, bataie, coruptie, nepasare, incompetenta, parcangii, plagiat si multe altele. Romania, bolnavul pe patul de moarte. Iar in spiritul specific romanesc al hazului de necaz, sa ne bucuram de asta:
    http://www.youtube.com/watch?v=s1eUO6u3RN4

     (0)
     (0)
  15. Alexandru, considerând că numai de la începutul acestui an au ajuns pe site-ul ăsta aproape 200.000 de oameni, eu cred că viitorul nu e atât de negru... Și categoric n-a ajuns nimeni aici în speranța că va găsi conținut de tip ”Libertatea”.

    În rest, presupun că fiecare avem teoriile noastre vizavi de ce merge prost și ce se poate face, iar dacă am intra aici în vreo polemică teoretică tot n-am schimba lumea 🙂

    Singurul punct unde îmi permit să îți atrag atenția că poate exagerezi puțin e la capitolul conversie valutară. Mai ales după o anumită vârstă nu mai poți miza pe foarte multă flexibilitate cognitivă. În niciun caz nu cred că adaptarea greoaie a unora la 0-urile lipsă ține de prostie/nesimțire/indolență/etc. și nici nu cred că ne face chichița asta vreun deserviciu major.

     (0)
     (0)
  16. OmulCatapulta pe

    Frumoase cuvinte Axy !
    Mno, o solutie la indemana ar fi sa pleci din tara si sa-i lasi pe cei in cauza sa se autodistruga. Deja s-a ajuns la un punct in care nu mai poti sa faci ceva pentru a-i ajuta si in acelasi timp e punctul in care trebuie sa te salvezi.
    Seara buna !

     (0)
     (0)
  17. Alexandru M. (March 3, 2013 at 8:16 pm): EXCELENT comentariul (in principiu), scuze pt ca "scheletul" sau il folosesc eu drept "baza" pt dezvoltarea unor consideratii personale de-ale mele:

    "Nu stiu daca sunt manelele de vina pentru educatia slaba sau educatia slaba e de vina pentru ca se asculta manele..."
    Mai probabil este ca intre ele sa nu fie o legatura "pe verticala", de cauzalitate, ci "pe orizontala": sa fie... (nu neaparat cauzate, poate doar ocazionate) de un anumit tip de fire combinata cu un anumit tip de mediu de provenienta / de evolutie si cu tendinta generalizata in natura (nu doar la oameni, si nici macar doar la animale, ba nici macar la tot ceea ce este viu - si obiectele neinsufletite se supun aceleiasi legitati) ca - in absenta unor stimuli care sa convinga intelectul de utilitatea viitoare a unor momentane sacrificii actuale - sa fie urmata linia de minima rezistenta, de minim efort. (In loc sa invete - copiii prefera sa se joace si tinerii prefera sa se distreze, animalele de prada prefera sa fure prada altor pradatori mai slabi in loc sa depuna efortul de a vana, copacii cresc inclinati in directia vantului dominant si apa "prefera" sa curga la vale, nu sa urce la deal, si sa treaca printr-o viroaga gata-facuta decat sa-si croiasca albie noua.)

    "...ne prostim, ca romani, pe zi ce trece..."
    Cu exceptia decrepitudinii aduse de varsta / starea sanatatii si a firescului proces de uitare a cunostintelor neutilizate consider ca afirmatia este exagerata: noi ca persoane (romani sau nu) nu ne prostim (cel putin EU nu simt ca m-as prosti mai mult decat e firesc din cauza varstei si bolilor), doar scade MEDIA nationala a nivelului cunostintelor individuale din cauza acelei urmari a liniei de minima rezistenta de catre noile generatii: lipsind stimulii (atat cel material cat si cel moral), CE i-ar putea imboldi pe tineri sa sacrifice distractia si/sau castigul material imediat pt a invata, pt a dobandi cunostinte, atata timp cat au in fata, pt comparatie, atat "exemplul" succesului material al lui Gigi Becali si cel al lui Videanu (si al altora ejusdem farinae), cat si "exemplul" felului in care sunt rasplatiti material si apreciati moral intelectualii (ca doar profesorii, medicii etc sunt niste "spagari" cu totii, nu-i asa?)...
    Si poate ca n-ar trebui omisa NICI influenta tot mai slabei calitati profesionale a cadrelor didactice (nota UNU la examenul de titularizare? si PUNEM pariu ca SI ACEIA cu note de unu si-au gasit pana la urma - in actuala penurie de cadre calificate corespunzator - "catedre" ca suplinitori?) EXACT in urma "excelentei" recompensari materiale si morale a apostolatului activitatii lor, care face ca cei mai bine pregatiti, mai constiinciosi (si interesati) si mai demni (!) dintre ei sa prefere sa culeaga capsuni pt straini (astfel putand sa asigure macar viitorul propriilor LOR copii) decat sa ne pregateasca viitoarele generatii.

    "...datorita promovarii non-valorilor si a..."
    Lasand deoparte subiectul lui "din cauza" vs "datorita" ("multumita", "gratie" etc) (teoretic in situatii cu conotatie negativa ar trebui sa fie folosit primul, celelalte fiind rezervate pt situatiile pozitive), din pacate la noi non-valorile nu au nevoie sa fie promovate, ci se remarca singure prin contrastul intre succesul lor material si fondul mai degraba intunecat al saracieiquasi-generalizate a intelectualilor. (Non-valorile care traiesc in saracie nu socheaza - exact ca si "valorile" instarite (sau situate macar la un nivel material decent) - ba mai mult: nici nu prea sunt observate, aceasta fiind normalitatea teoretica.)

    "Mijloacele mass-media sunt invadate de [...] in detrimentul unor emisiuni educative sau de cultura."
    "Mijloacele mass-media" reprezinta un pleonasm (vezi semnificatia http://dexonline.ro/definitie/mass-media ), si ele, mijloacele - cele comerciale - sunt invadate EXACT de ceea ce doreste publicul larg sa vada / auda / citeasca - si este cat se poate de firesc sa fie asa, intrucat marimea "audientei" determina nemijlocit veniturile mass-media, ea determinand atat numarul cat si pretul unitar (per minut / secunda, per cmp / pagina etc) publicitatii care le este comandata / platita. (Prin comparatie, celelalte surse de venit ale lor sunt relativ neglijabile.) De la aceste posturi comerciale EU nici nu ma astept la emisiuni cultural-educative DECAT in masura in care sunt gasite asemenea emisiuni care sa si "faca audienta".
    In schimb, m-as astepta la asemenea gen de emisiuni din partea televiziunii publice (cea pe care - la fel ca si restul cetatenilor tarii - o subventionez si eu prin taxa specifica pe care o platesc) care (consider eu ca) ar trebui ca in ACEST sens sa fie dirijata. In realitate? Se desfiinteaza postul "Cultural"...

    "Planul de indobitocire a populatiei merge perfect."
    Pai dobitoacele / indobitocitii sunt mai usor de stapanit / dirijat decat o multime constituita din cetateni constienti de realele lor probleme si de realele lor posibilitati...

    "Scoala, o utopie. Desi nu te pregateste nici pe departe pentru viata, pentru relatiile inter-umane..."
    Scoala nu este o utopie (fapt care ne este demonstrat atat de scoala romaneasca dinainte cat si de scolile straine actuale), ci doar este prost organizata si condusa. (DE CE quasi-obligativitatea de a promova inclusiv incompetentii? Sa repete aceeasi clasa pana invata ce trebuie - sau sa se lase... Ar trebui insa gandita si o programa realista...)
    Este insa adevarat ca (din pacate) nu pregateste elevii NU NUMAI "pentru viata, pentru relatiile inter-umane" ci nici macar pt o simpla viata socio-economica. (II INVATA cineva pe tineri - CONFORM PROGRAMEI, nu vreo binevoitoare initiativa individuala - CUM sa intocmeasca macar un CV, o cerere, o declaratie etc? Macar PAGINATIA corecta - ii invata cineva?)

    "...absenta bunului-simt si a bunelor maniere..."
    BA PARDON!
    Nu spun eu ca astea n-or fi lipsind, dar vina pt lipsa lor (in opinia mea) NU IN SARCINA SCOLII ar trebui pusa, ci - in mod firesc - in seama parintilor / bunicilor, cei de la care ar fi fost de asteptat sa deprinda copilul respectivele cunostinte specifice (ca doar nu degeaba se spune "cei sapte ani DE-ACASA").
    Ar mai putea eventual sa fie incriminata o lipsa de interventie a educatorilor de la gradinita - si cam atat. (Deja la scoala - chiar de la scoala elementara - alta este natura cunostintelor pe care trebuie sa le dobandeasca elevul.)

     (0)
     (0)
  18. Alexandru M. pe

    @ Emi: apropo de conversia valutara, de cel putin 5 ani folosim numai lei noi. 5 ani sunt multi.

    @ VictorCh: recunosc, fac si eu unele greseli gramaticale mai mult sau mai putin grave, dar comparativ cu dezacordul dintre subiect si predicat ("E bune")...Multumesc pentru ca mi-ai aratat punctele unde am gresit si incerc sa le imbunatatesc pe viitor (Mai ales "mijloacele mass-media", care suna intr-un hal... :)) )

    Oricum s-ar pune problema, situatia e nasoala si nu vad nicio luminita la capatul tunelului 🙁 cel putin pentru oamenii de rand, iar asta ma intristeaza. Privind macro, din punct de vedere stiintific, la nivelul descoperirilor pana in prezent si la ce progres a ajuns civilizatia noastra, e foarte trist sa vezi ca unii parca traiesc tot in Paleolitic. Suntem, probabil, singura planeta din vastul Univers care sustine viata si care are viata evoluata, dar paradoxal cea mai avansata specie este cea care distruge mediul in care traieste, distruge celelalte specii si chiar pe ea insasi. Citeam zilele trecute ceva de genul: "In 5.000 de ani, cat este consemnata istoria recenta a omului, s-au inregistrat, cumulat, doar 200 de ani fara razboaie". Daca am aloca resursele materiale, umane si financiare intr-un mod eficient, am putea sa stopam foamea din lume, sa avem orase curate si mult mai eco, sa reducem poluarea, sa finantam cercetarea, sa facem spitale si scoli performante, sa cautam leacuri la boli ce par imposibil de eradicat, cu alte cuvinte, sa aducem bunastarea pentru toata civilizatia. Dar progresul nostru este stopat de sentimente primitive: egoism, rautate pentru celalalt, avarie, foame tot mai mare de bani...

    Toate cele de mai sus sunt simple pareri personale. Am dat-o dintr-una intr-alta, insa intr-o oarecare masura, se leaga intre ele.

    Cu tristete dar cu urari de bine, al vostru Alexandru M.

     (0)
     (0)
  19. "Daca am aloca resursele materiale, umane si financiare intr-un mod eficient, am putea sa stopam foamea din lume..."
    Acum nu sunt in dispozitia necesara pt argumentat indelung, dar ASTA consider ca nu s-ar putea intampla - si mai cred (blasfemie!) ca NICI N-AR TREBUI sa se intample:
    Speciile de hominizi primitivi care reprezinta precursorii oamenilor au aparut... (nici nu mai stiu ultimele date stiintifice, nu mai pot sa tin pasul cu noile descoperiri si cu noile interpretari) cu MINIMUM um milion jum'ate de ani in urma. Specia noastra actuala (Homo sapiens) a aparut - daca nu ma insel - cu (minimum) MULTE zeci de milenii in urma. Si TOTUSI, in tot acest amar de vreme, specia umana (ca si toate celelalte specii de vietuitoare - fie ele plante sau animale) a fost "tinuta sub control" de legile naturale ale evolutiei: a evoluat treptat, prin succesive mutatii aleatoare mai mici sau mai mari, mutatii "sanctionate" de practica (cele care avantajau s-au generalizat, celelalte s-au pierdut, purtatorii respectivelor gene nemaiapucand sa se reproduca); specia s-a dezvoltat (numeric), ocupand o tot mai mare suprafata de teren de pe globul terestru, dar a facut-o respectand legitatile firesti, care limitau superior numarul de reprezentanti care puteau vietui pe unitatea de masura pt suprafata: imputinarea lasa suprafetele respective libere pt re-colonizare, iar inmultirea peste sustenabilitatea regiunii se solda cu insuficienta rezervelor de hrana SI cu atragerea unui mai mare numar de pradatori care sa-i "rareasca"; la randul sau, penuria alimentara avea un numar de consecinte care conduceau la scaderea populatiei: scadea capacitatea de reproducere a indivizilor, scadea energia lor vitala (pe de o parte lasandu-i mult mai expusi imbolnavirilor si pe de alta parte impiedicandu-i sa se apere eficient de pradatori), si in plus, intrucat distributia hranei disponibile nu se facea in mod egal, echilibrat, foametea conducea la lupte fie locale, izolate (eventual individuale) - jafurile, fie mai larg raspandite - razboaiele - care reduceau numeric populatia excesiva prin mai multe mecanisme: pierderile efective din razboi, moartea sustinatorilor ducand la moartea celor dependenti de ei, exemplarele mai reusite dintre invinsi (barbati si femei) erau luate in sclavie pe teritoriul invingatorilor etc.
    In consecinta, in tot acest timp omul (ca specie) n-a pus serios in pericol (nu mai mult decat alte specii) echilibrul mediului sau ambiant.
    DAR, de la un anumit moment dat, omul a invatat sa forteze terenul sa-i asigure mai multa hrana (vegetala si animala) decat ar fi fost disponibila in mod natural, si acea hrana putea fi obtinuta mai repede cecat era consumata de cei care-o produceau - si de atunci incoace a inceput perioada in care specia noastra a fost dezastruoasa pt natura: cantitati suplimentare de mancare disponibila au insemnat sporirea populatiei, care a condus la defrisari masive (pe de o parte tocmai pt a asigura terenul necesar producerii hranei, pe de alta parte ca urmare a sporirii necesarului de combustibil pt gatit, pt incalzit si pt apararea de pradatori), la secatuirea terenurilor (pe de o parte prin intensitatea exploatarii si pe de alta parte prin saraturarea terenurilor ca urmare a irigarii indelungate a terenurilor agricole, ceea ce a dus in timp la acumularea in sol a sarurilor minerale care fusesea dizolvate in apa evaporata - vezi fosta Mesopotamie, candva gradina si granarul lumii antice, astazi doar un desert neproductiv), la extinctia unor specii vegetale (prasite pt a asigura productii cat mai mari ale speciilor cultivate) si animale (omorate fie pt hrana, fie pt ca periclitau recoltele, fie pt ca reprezentau pericol pt insisi agricultorii - sau pierite prin disparitia conditiilor ambientale care le erau necesare pt supravietuire / reproducere)...
    Acest fenomen s-a accelerat exponential dupa ce au fost eradicate unele boli si dupa ce a inceput masiv intr-ajutorarea alimentara si impiedicarea razboaielor: obiceiurile de inmultire ale oamenilor au rmas neschimbate, in special printre cei mai... (Hm! "primitivi" nu "suna" bine...) sa zicem "mai apropiati de natura" ("cat mai multi copii, ca sa aiba cine sa ne ingrijeasca la batranete", omitand din calcul faptul ca atunci cand a fost instaurata aceasta mentalitate cinci din sase copii nu ajungeau la maturitate / reproducere - iar daca ajungeau si erau prea multi erau "secerati" de boli, de foamete, de razboaie, de catastrofe naturale - toate eradicate de catre noi, sau ale caror urmari "radicale" au fost "imblanzite" prin interventia omului), astfel incat acum rar mai mor oameni de foame (la propriu), sau din cauza bolilor, sau a razboaielor...
    Urmarea? Pe de o parte suprapopularea globului (credeti ca este doar o coincidenta faptul ca tarile cu cel mai mare spor natural al populatiei sunt tari cu populatie inculta?) si pe de alta scaderea nivelului general mediu de sanatate al speciei (intrucat exemplarele bolnave, care in mod natural fie n-ar fi supravietuit, fie n-ar fi apucat sa se reproduca - deci sa-si transmita genele tarate - actualmente sunt salvate si sustinute).
    Gata - ca m-am saturat de scris. (Parca n-aveam dispozitie? 😀 )

     (0)
     (0)

Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?