Concursul de evaluare in matematica ( Nastasescu ) – 2007, clasa aIVa

52
CONCURSUL DE EVALUARE ÎN MATEMATICĂ – 17 . 11 . 2007

Clasa a IV-a

TEST DE EVALUARE ÎN MATEMATICA
desfasurat sub coordonarea prof. Constantin NĂSTĂSESCU, membru corespondent al ACADEMIEI ROMÂNE

NOTĂ.Toate subiectele sunt obligatorii. La subiectul I există un singur răspuns corect .La subiectul II se va da direct răspunsul.La subiectele III si IV se cer rezolvările complete. Se acordă 10 puncte din oficiu.Timp de lucru efectiv 1 oră si 30 minute.

SUBIECTUL I ( 20p )

ATENŢIE!
La exerciţiile 1, 2 si 3 transcrieţi pe foaia de concurs numai litera corespunzătoare răspunsului corect.

(4p) 1) Alegeţi citirea numărului natural 875 900.

a) optzeci si sapte de mii cinci sute nouăzeci;
b) opt sute saptezeci si cinci de mii nouă sute;
c) opt sute saptezeci si cinci de mii nouă;
d) opt sute de mii sapte sute cincizeci si nouă.

(4p) 2) Distanţa de la Pământ la Lună este de trei sute optzeci si patru de mii patru sute trei kilometri. Alegeţi scrierea numărului dat în enunţ.

a) 384 304          b) 348 403             c) 384 403        d) 384 430

(4p) 3) Câte zerouri trebuie scrise după numărul 103, pentru a obţine numărul zece mii trei
sute?

a) un zero       b) două zerouri          c) trei zerouri        d) patru zerouri

La exerciţiile 4 si 5 scrieţi rezolvarea direct pe foaia de concurs.

(4p) 4) Calculaţi:

7 × (14 − 5) =

(4p) 5) Rotunjiţi la ordinul miilor următoarele numere naturale:

a) 205 459        b) 73 502

SUBIECTUL II ( 40p )

Se scriu pe foaia de concurs doar numărul exerciţiului si rezultatul corespunzător.

(4p) 1) Scrieţi în ordine descrescătoare numerele date: 26 103; 479 320; 26 301; 497 320.

(4p) 2) Scrieţi numerele naturale mai mari decât 734 899, dar mai mici si cel mult egale cu 734 903.

(4p) 3) Scrieţi patru numere naturale pare consecutive, al doilea fiind 967 000.

(4p) 4) Transcrieţi dintre numerele de mai jos numai pe cel care îndeplineste, în acelasi timp, toate condiţiile:

• are cinci cifre

• este scris numai cu cifre impare

• are cifre diferite

13 571;   1 357;   93 751;    11 573.

(4p) 5) Aflaţi descăzutul, stiind că diferenţa este 203 140, iar scăzătorul este 20 314.

(4p) 6) Aflaţi deîmpărţitul, dacă împărţitorul este 10, câtul este 5, iar restul este 4.

(4p) 7) Câte numere de 2 cifre au suma cifrelor egală cu 4?

(4p) 8) Câte numere naturale mai mari decât 20 si mai mici decât 40, împărţite la 9 dau ca rest numărul 0?

(4p) 9) Într-un cuib sunt 3 porumbei. Fiecare porumbel are 3 pui. Câţi porumbei sunt în total în cuib?

(4p) 10) În loc să adune numărul 15 la un număr a, un elev a scăzut 15 din a. Care este diferenţa dintre răspunsul corect si răspunsul obţinut de elev?

SUBIECTUL III ( 15p )

Se scrie pe foaia de concurs rezolvarea completă.
Se dau zece numere naturale.

(5p) a) Care este restul împărţirii numărului 2007 la 9?

(5p) b) Care sunt resturile care se pot obţine prin împărţirea unui număr natural la 9?

(3p) c) Să se arate că, printre cele zece numere date, există cel puţin două care dau acelasi rest la împărţirea la 9.

(2p) d) Să se arate că, printre cele zece numere date, există cel puţin două a căror diferenţă se împarte exact la 9.

SUBIECTUL IV ( 15p )

Se scrie pe foaia de concurs rezolvarea completă.

Un elev scrie toate numerele naturale de la 1 la 50.

(4p) a) Câte numere a scris elevul?

(4p) b) Calculaţi 1 + 50 si 2 + 49.

(3p) c) Elevul scrie numerele date pe două linii orizontale astfel: pe prima linie le scrie pe toate în ordine crescătoare, iar pe a doua le scrie pe toate în ordine descrescătoare astfel încât sub fiecare număr de pe prima linie să se găsească un număr de pe a doua linie. Ce
număr va fi scris pe a doua linie, sub numărul 3 de pe prima linie?

(2p) d) Care este suma numerelor scrise iniţial?

(2p) e) Colegul lui de bancă îi spune: am scris cincizeci de numere naturale diferite de 0, le-am adunat si am obţinut 1274. Spune-mi fară să te uiţi, dacă am repetat vreun număr.

Test conceput de prof. LAVINIA SAVU, sc. nr. 17 – „Pia Brătianu”, Bucuresti si EPURAS GABRIELA, studentă FMI – Univ. Bucuresti


52 de comentarii

  1. Inscrierea se face la scoala unde inveti, ii spui d/nei inv. ca vrei sa participi la acest concurs si daca se desfasoara si in localitatea ta, poti participa.
     (0)
     (0)
  2. Este un cincurs prostesc si GREU cu grad foarte mare de dificultate probleme si exercitii ne facute la clasa operatii ne fecute la clasa subiectul III foarte dificil.
    Eu cred ca va bateti joc de noi ,copii, si nu mi se pare posibil sa ne dati asemene rahaturi !
     (0)
     (0)
  3. Este un concurs foarte frumos de logica si inteligent. Copiilor le pune mintea la incercare si le verifica cunostintele parcurse dea lungul semestrului sau anului. Sunt foarte multumita de acest concurs si speream sa se desfasoaremulti ani de acum in colo. Acest concurs stie cum sa ii rasplateasca intr-un fel spus pe copii dandu-le ocazia de as expune medaliile obtinute . La fel este si la lb.romana un concurs de logica si le verifica copiilor toate cunostiintele . Iti multumesc ca existi Nastasescu!
     (0)
     (0)
  4. Rus Bianca Daniela pe
    sunt usoare dar unele sun totusi grele.dar sa stiti ca matematica prinde foarte bine.chiar daca nu sunt cu matematica totusi ma fascineaza!
     (0)
     (0)
  5. Rus Bianca Daniela pe
    imi place matematica chiar daca e foarte grea.poate pt uni nu e grea dar totusi e usoara daca o intelegi.nu ma cam intereseaza matematica dar e usoara
     (0)
     (0)
  6. nu stiu ce sa zic... exercitiile sunt de toate gradele de dificultate...succes celor ce participa si mai ales celor de la a 9 real de la sv.
     (0)
     (0)
  7. Mi se par usoare...eu fiind clasa a v-a ... Eu particip la toate concursurile care apar in scoala mea...si am luat punctaje foarte mari...am fost si la olimpiade.....sunt un copil inteligent(in cls. a v-a pe sem 1 iesindu'mi 10 media generala) ...acum sunt curioasa sa vad pe sem. al 2-lea.... Am observat ca sunt unii copii care comenteaza si nustiu ce......ca ala nu scrie corect....dar si ei omit foarte multe lucruri si gresesc in scriere.....asa ca...nu va credeti prea ... atotstiutori
     (0)
     (0)
  8. Stiti, la subiectul 4, nu trebuie sa faci aproape nicio adunare la ex. "d" si "e", pentru ca daca te gandesti :
    50+1= 51 , 49+ 2= 51 , 48+ 3= 51, atunci trebuie doar sa faci 51x 50= 2550, iar apoi, la la ex "e", te gandesti ca cea mai mica suma posibila este 2550, iar el are suma 1274...deci a repetat cel putin un nr. cand a facut calculul....este doar o problema de logica si de gandire (apropo, aceste probleme au fost la euclid, acum un an sau ceva)
     (0)
     (0)

Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?