Cum să previi în mod natural gripa și răceala la copii

0

Perioada de iarnă vine cu bucuriile zăpezii dar și cu gripe și răceli din belșug, atât pentru cei mici, cât și pentru ceilalți membri ai familiei.

Când eram copil, se credea că numărul de haine și căciuli mă vor ține departe de frig și îmbolnăvire dar nu era așa. Mai toată iarna eram cu amigdalită, îmi curgea nasul și tușeam, făceam tratamente peste tratamente. Când am avut copiii mei, am încercat și alte metode și vreau să vă împărtășesc ce a mers cel mai bine (trebuie să fie mai mari de 2-3 ani):

Dă-le să consume zilnic fructe care conțin vitamina C

lămâia este mereu recomandată. Poți prepara pentru copii limonade concentrate îndulcite cu miere. Eu adăugam și puțin ghimbir ras.

măceșele se găsesc uscate la Plafar. Dați-le celor mici câte o linguriță pe zi, dimineața sau presărate în castronul cu fulgi de cereale la micul dejun. Se consumă în stare naturală, nefierte.

cătina se lasă la macerat câteva zile cu miere și apoi cei mici pot lua câte 1-2 lingurițe pe zi.

-fructul exotic rodia are de asemenea multă vitamina C și este cunoscută pentru prevenirea febrei, tusei și întărirea organismului împotriva bolilor.

alte fructe care conțin multă vitamina C: kiwi, portocale, clementine, grapefruit, struguri, prune, mere.

Prepară mâncăruri cu multă ceapă și usturoi

– au un puternic efect antiviral și antibacterial. Le poți pune și crude în salate. Copii mei au învățat să mănânce ceapă cu sare la majoritatea mâncărurilor. Fetiței nu-i plăcea dar am găsit o metodă creativă să o fac să o mănânce: din 2-3 cepe de mărimi diferite confecționam cu ea un om de zăpadă, treceam un bețișor prin ele (sau scobitori), le făceam căciulă dintr-o măslină, nas de morvov și ochi, nasturi din piper. Se băteau cine să mănânce omul de zăpadă.

Alte alimente sănătoase– supe și ceaiuri calde (se pot folosi ceaiuri de echinaceea, brusture, urzica, patlagina, soc, menta, rozmarin, busuioc), consumul de legume și plante verzi, somon, nuci. Se evită zahărul și dulciurile concentrate, băuturile carbogazoase care scad imunitatea.

Folosește uleiul de oregano

am citit undeva că este foarte util atât la prevenire cât și în tratarea gripei. Este un puternic antibiotic natural cu proprietăți antibacteriene, anestezice, antimicrobiene, un adevărat aliat al organismului în luptele cu virozele sezoniere. Eu puneam câteva picături într-un vaporizator în camera copiilor, seara (uneori amestecat cu uleiuri esențiale de mentă și eucalipt). Îi ajuta să respire și să doarmă bine iar dacă erau răciți se vindecau mai repede. Când le curgea nasul sau erau înfundați picuram puțin ulei de oregano în apă fiertă și făceau inhalații. În perioadele cu multe gripe le puneam 1-2 picături sub limbă dimineața și de multe ori erau singurii din clasă care nu se îmbolnăveau. Oregano se poate folosi și sub formă de condiment în mâncăruri în această perioada

Citește și:   Cum protejezi sănătatea copilului iarna

Nu-i îmbrăca foarte gros

– cu toată influiența mamei și a bunicii, experiența m-a învățat că multe rânduri de haine nu aduc beneficii ci mai multe probleme. Copiii mei transpirau jucându-se pe afară și erau mai sensibili la răceli, iar imunitatea lor era mai scăzută. Am mers o dată în ianuarie în vizită la o prietenă în Norvegia. Deși era româncă și era destul de frig, fetele ei ieșeau în zăpadă îmbrăcate sumar iar în casă stăteau în tricouri și pantaloni scurți. Așa și majoritatea copiilor de acolo. Ea m-a ajutat să înțeleg că a expune copilul de mic la temperaturi scăzute nu face decât să îl călească. Am încercat și eu și a mers.

Consumul de lapte și iaurturi naturale

– previne infecțiile bacteriene

Igienă riguroasă

– dă-le copiilor un mic recipient cu dezinfectant de mâini și învață-i să îl folosească des la școală. Când se întorc sau vin de la joacă, din alte locuri publice, primul lucru pe care trebuie să îl facă este să își schimbe hainele și să își spele bine mâinile cu săpun.


Distribuie:

Lasă un comentariu