Studiu: Elevii care folosesc mult calculatorul la şcoală nu au neapărat rezultate mai bune

0

Dotarea masivă a elevilor și a claselor de studiu cu instrumente digitale nu este suficientă pentru a obține rezultate mai bune, potrivit unui studiu publicat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) care relevă chiar contraperformanțele în domeniu ale unor elevi din țări europene, informează AFP.

Conform studiului OCDE, dotarea masivă a elevilor și a claselor de studiu cu instrumente digitale nu este suficientă pentru a obține rezultate mai bune, ba chiat ar exista chiar și contraperformanțele în domeniu ale unor elevi din țări europene, informează AFP.

Țările care au investit masiv în domeniul digital nu au înregistrat o îmbunătățire semnificativă a rezultatelor la studiul limbilor, matematicii și științelor, scrie OCDE, care a studiat pentru prima dată competențele digitale ale elevilor de cincisprezece ani pe baza datelor culese la ediția din 2012 a anchetei sale privind Programul pentru evaluarea internațională a abilităților elevilor.

Chiar dacă noile tehnologii sunt prezente peste tot în ziua de azi, acestea nu sunt folosite pe scară largă. Conform aceluiași studiu, efectele sunt combinate în cazul copiilor care utilizeazp aceste tehnologii doar la școală.

„Aceasta nu înseamnă neapărat că trebuie utilizată tehnologia digitală în mod intensiv la școală pentru a răspunde bine la testele digitale”, a explicat Charbonnier, analist în domeniul educției la OCDE. Aceste teste se concentrează pe înțelegerea textelor digitale, dar și pe navigare, adică pe capacitatea de a găsi răspunsul la întrebări făcând click pe o serie de link-uri relevante.

Citește și:   Şcoala începe pe 15 septembrie, dar elevii pot reveni în bănci cu trei zile mai devreme

Cei mai performanţi în înţelegerea textelor digitale sunt elevii din Singapore, China (Shanghai), Coreea de Sud, Japonia, Canada, Hong Kong. Şi elevii francezi lucrează bine pe computer (între locurile 10 şi 14) şi pe suport de hârtie (între locurile 12 şi 16) şi în special băieţii. În cazul României, studiul nu prezintă datele complete, însă arată că şcolile româneşti au câte un calculator pentru fiecare 4,6 elevi.

Printre cele mai slabe rezultate sunt cele ale elevilor spanioli, care sunt situate sub media ţărilor dezvoltate, chiar dacă ei petrec cu 30 de minute pe zi mai mult folosind intrumente digitale pentru învăţare.


loading ads...
Distribuie:

Lasă un comentariu